T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Manisa İl Sağlık Müdürlüğü Kırkağaç Devlet Hastanesi

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Manisa İl Sağlık Müdürlüğü Kırkağaç Devlet Hastanesi

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

112 Acil Sağlık Hizmetleri

Güncelleme Tarihi: 05/03/2019

69745,112jpg.png

Yurt genelinde en uç noktalara kadar yayılmış 7/24 kesintisiz hizmet veren hayati öneme sahip büyük bir sistemdir. Verilen hizmetler ücretsiz ve her koşulda devam eder.

Acil bir hasta ya da yaralı biri varsa ve hayati tehlikede ise mutlaka 112 ye telefon etmelisiniz.

112 acil servisi aramayı gerektirecek durumlar

  • Ateşli silah yaralanması
  • Bilinç kaybı
  • Ciddi kan kaybı
  • Ciddi yanıklar
  • Göğüs ağrısı
  • Koma ve benzeri durumlar
  • Nefes alma güçlüğü
  • Nefes borusu tıkanıklığı
  • Nöbet geçirme
  • Suda boğulma
  • Yaralı trafik kazası
  • Yüksekten düşme
  • Zehirlenmeler
  • 112 çağrı merkezine hastanıza çabuk ulaşmak ve doğru müdahale için sizden bazı bilgiler isteyecektir.

  • Bulunduğunuz yerin açık adresi
  • Hastanın yaşı, cinsiyeti ve tıbbi geçmişi
  • Hastanın bilincinin yerinde olup olmadığı, nefes alıp almadığı, kanaması yada göğüs ağrısı olup olmadığı
  • Yaranın yeri ve nasıl meydana geldiği
  • Bu bilgiler ambulansın hastaya hızlı ulaşmasına ve yolda iken hasta için gerekli ilkyardım planı yapılmasına yardımcı olacaktır.

  • Sabit, ankesör veya cep telefonunuzdan 112 numaralarını tuşlayın.
  • Sakin olun, panik yapmayın, net ifadelerle konuşun.
  • Tam olarak yerinizi tarif edin (tarif sırasında mektup adresinizle birlikte etrafınızda bulunan okul, cami, karakol, market vb gibi bilinen ayrıntıları vermeye çalışın)
  • Hasta veya yaralı sayısını bildirin.
  • Hastalığın veya yaralanmanın tarifini yapın.
  • Hastanın bilinç durumu, nefes alıp almadığı, göğüs ağrısı veya kanamasının olup olmadığı hakkında bilgi verin.
  • Adınızı, soyadınızı ve aramayı gerçekleştirdiğiniz telefon numarasını bildirin.
  • Çağrınızı karşılayan 112 görevlisi size aksini söylemedikçe telefonu kapatmayın.
  • 112 Görevlisinin sizi tekrar arayabileceğini akılda tutun ve telefonunuzu gereksiz yere meşgul etmeyin.
  • Adresinizi bilmiyorsanız

  • Etrafınızdaki insanlara açık adres sorun(mahalle, cadde, sokak, kapı numarası)
  • Hasta ile yalnız ve evde iseniz su, elektrik, telefon faturasından adres bulun yoksa komşularınızdan yardım isteyin.
  • Olay yerine yakın herkesin bildiği bir bina adı belirleyin. Bu gibi yerlere ‘’bekleme noktası’’ denir.(okul, cam veya otobüs durağı vb.)
  • Bir kişiyi bekleme noktasına gönderin.
  • Sabit bir telefondan aradığınızda 112 komuta merkezi tarafından görünür. Ancak görevliler güncelleme ve teyid amacıyla adresinizi tekrar isteyebilirler.

  • Sokaktaysanız, ambulans ulaşana kadar hastanın yanında kalın.
  • Hastanın durumunda değişiklik olursa 112’yi tekrar arayın.
  • Hastanın yeri değişirse 112’yi tekrar arayın.
  • Evden veya işyerinden arıyorsanız, ambulans ekibine yol göstermek için çevrenizden yardım isteyin.
  • Evcil hayvanınız varsa bir yere kilitleyin ya da bağlayın.
  • Hastanın aile hekimine ait bilgileri ve kullandığı ilaçları yanınıza alın.
  • Hastanın alerjisi varsa sağlık ekibine mutlaka belirtin.
  • Hastanın tedavisine müdahale etmeyin.
  • Sağlık ekibinden gelen taleplere yardımcı olun.
  • Sakin olun.
  • Sakin olun.
  • Hangi yönden geldiğini anlamaya çalışın.
  • Yavaşlayın, ani fren yapmayın.
  • Mümkünse aracınızı yolun kenarına çekin.
  • Kavşakta iseniz yola çıkamadan ambulansın geçmesini bekleyin.
  • Yol açmak için şerit değiştirecekseniz mutlaka kurallara uyun.Sinyal kullanın.
  • Ambulans güvenle geçtikten sonra yolunuza kurallara uyarak devam edin.
  • Ambulansın peşinde sürat yapmayın ve uygun fren mesafesi bırakın.
  • ‘’Siren tüm araçların duyması ve yolu açmaları içindir. Araç sürücüleri ambulansın ilerleyişini kolaylaştırmak için taşıt yolu üzerinde yer açmak, gerekiyorsa durmak ve ambulans tarafından tamamen geçilinceye kadar beklemek mecburiyetindedirler.’’ Ambulansta kurtarılmayı bekleyen hastalar için saniyelerin önemli olduğunu unutmayın.